måndag 5 september 2011

Början på en dröm

Efter att ha bott i en liten radhuslägenhet i dryga sex år och sökt egnahemshus i över två år, gjorde vi slag i saken och bestämde oss för att börja bygga. Vi hittade drömtomten i februari och har därefter spenderat _mycket_ tid på att planera, fundera och drömma. Nu börjar vi vara så långt på väg att vi snart kan söka bygglov.

Spännande!

Redan från början tyckte jag det var en självklarhet att vi skulle "döpa" vårt hus till något (vet inte om min man var lika pigg på idén). Läste om någon som kallat sin tomt för "Amorteringsträsket" och funderat på att kalla sitt hus för "Skuldfällan"... :)

Tja. Jag vill nog gärna försöka vara lite mer positiv.

Vår tomt är en liten kulle på ett soligt läge med ca. 100 m till havet. Efter att ha bollat med en massa namn hittade vi äntligen ett som kändes rätt - "Villa Solbacken".

Jag hoppas ha tid och ork för att uppdatera den här bloggen oftare än de bloggar jag påbörjat tidigare :) Tanken är att hålla koll på våra egna funderingar och planer, samtidigt som bloggen gör det möjligt för släkt och vänner på annan ort att följa med i vårt projekt.

Så - varmt välkomna med på vår resa fram till Villa Solbacken.


Inga kommentarer: