söndag 2 oktober 2011

Vatten, vatten, bara vanligt vatten

Nu då grundplaneringen börjar vara klar, har jag äntligen kommit mig för att börja fundera lite på införskaffningar till huset. Duschar och kranar börjar jag t.ex. ha en ganska klar bild av vad vi (eller ja, jag iaf :) vill ha.

Om budgeten tillåter blir det Grohes Jumbo Rainshower i källarens badrum:



Såå snygg! Och dessutom lär duschupplevelsen vara något utöver det vanliga.

En annan Grohe-favorit är kökskranen Minta:


Till toaletterna tror jag det blir Oras Cubista - de är sådär passligt moderna utan att vara futuristiska :)

Så här långt har jag kommit på min dröm-inköpslista...

1 x Grohe Minta kökskran (32168)
2 x Grohe Jumbo Rainshower (27174) till källarens badrum
1 x Grohe Rainshower (27030) till vindens badrum
2 x Oras Cubista bordskran med bidé (2802) till första våningens wc och vindens badrum
1 x Oras Cubista handfatskran med bidé (2808) till källarens mini-wc

Ännu gäller det att hitta wc-byttor, wc-möbler, handfat och kranar till vårt khh och kuraeteinen. Alla varnade oss nog för att byggandet innebär en massa val, och det var vi beredda på.

Men det är ju inte själva valet som gör det svårt utan det oändliga utbudet :)

Bilderna är lånade från taloon.com

Inga kommentarer: