måndag 28 november 2011

Och så var det plötsligt för lite grus...

I går fortsatte vi roa oss i gruset med att gräva ner radonrören mitt i värsta spöregnet. Våra blivande grannar var på sitt bygge och bjöd in oss på kvällskvisten - var rätt skönt att sitta på en bal med isolering och njuta av värmen. Det är liksom lite dragigt hemma hos oss :)


Grannarna kopplade på jordvärmen nu i veckan - något som känns väldigt avlägset för oss.

Nåja, vi lär knappast få någon jordvärme överhuvudtaget om vi inte börjar bestämma oss för vem som skall fixa den åt oss :)

I dag fortsatte jag och svärfar ännu med att jämna ut gruset till rätt höjd... och då visade det sig förstås att vi skottat bort lite för mycket.

Snark!

Hjälpte inte annat än att börja skotta in det grus som vi skottade ut i söndags. Som tur var handlade det inte om många skottkärror, men lite smålustigt var det nog ändå.

I morgon kommer ontelolaatat (som tydligen heter hålbjälkslag på svenska, fick jag lära mig hos grannarna i går) - hoppas att det inte regnar så att jag kan ha kameran framme. P är på arbetsresa hela veckan så det är bäst att dokumentera allt noggrant så att han inte missar nåt.

Inga kommentarer: